26 грудня мер Івано-Франківська Руслан Марцінків та старший банкір ЄБРР Денис Гайовий підписали угоду про кредит на 8 мільйонів євро + 1 мільйон євро допомоги для модернізації тролейбусного руху в місті.
Єдиним підприємством в місті, яке надає послуги з пасажирських перевезень електротранспортом є комунальне підприємство «Електроавтотранс».
Щоденно для забезпечення транспортних перевезень в КП "Електроавтотранс" працює біля 43 тролейбусів, які щоденно на восьми маршрутах у дві зміни перевозять пасажирів усіх категорій.
Незважаючи на всі зусилля підприємства по підтриманню рухомого складу в належному технічному стані, старіння рухомого складу (з 46 тролейбусів вік 40-ка понад 20 років) призводить до частих технічних простоїв транспорту і втрат пасажирського пробігу.
Таким чином, рухомий склад тролейбусів КП «Електроавтотранс» є морально застарілим та фізично зношеним. Ступінь зносу більшості тролейбусів перевищую існуючі нормативні показники і веде до підвищених витрат паливо-мастильних матеріалів та енерго- ресурсів. Проведення капітальних ремонтів рухомого складу в такій ситуації економічно не завжди вигідно та недоцільно.
Для якісного надання послуг з перевезення пасажирів міста підприємству необхідне оновлення енергоефективним рухомим складом та обладнанням для його обслуговування та ремонту.
Оновлення тролейбусного парку сучасними комфортними енергоефективними машинами допоможе:
- змінити розподіл пасажиропотоку в місті;
- зекономити витрати на електропостачання, експлуатацію та ремонт тролейбусів;
- покращити фінансовий стан КП «Електроавтотранс».
В рамках Проекту «Оновлення тролейбусного парку міста Івано-Франківська» передбачається планується залучити інвестиції в розмірі 9,5 млн. євро, які будуть використані для:
- закупівлі нових низькопідлогових тролейбусів (30 одиниць) – 5,6 млн.євро;
- модернізація депо та обладнання для технічного обслуговування та ремонту – 1,0 млн. євро;
- будівництво нових тролейбусних маршрутів в південній частині міста з прокладанням нової контактної мережі, будівництвом двох тягових підстанцій , запуском маршруту «Залізничний вокзал-площа Європейська-Автостанція-3», «Автостанція-3 - вул. Мазепи – вул. П. Орлика - вул. Галицька» - 2,4 млн. євро;
- місцеве співфінансування капітальних витрат (відновлення тролейбусних ліній, реабілітації і модернізації депо, оновлення/модернізація тролейбусного парку) – 0,5 млн. євро.
Джерела фінансування проекту розподіляються таким чином :
Джерело фінансування | Передбачувані інвестиції (млн. євро) |
Кредит ЄБРР під гарантію міської ради | 8.0 |
Інвестиційний грант SSF* | 1.0 |
Місцеве співфінансування | 0.5 |
ВСЬОГО | 9.5 |
Таким чином:
1. Обсяг та валюта кредиту: 8000 000 (вісім мільйонів) євро.
2. Строк кредиту: 13 років, упродовж яких кредит має бути погашений 20-ма рівними платежами кожні шість місяців після завершення Періоду дії зобов’язань щодо надання коштів.
3. Відсоткова ставка за користування залученими коштами: 7,00% на рік, з можливістю зниження в залежності від кредитного рейтингу Міста, та досягнення Позичальником показників тарифів та фінансових коефіцієнтів, що задовільняють Банк, але не нижче від 4,00%. .
4. Відповідно до умов Договору кредит надається без майнового або іншого забезпечення.