Затверджено рішенням
Івано-Франківської міської ради № 16-33
від 03.02.2023р.
додаток
- ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Департамент інфраструктури, житлової та комунальної політики Івано-Франківської міської ради (надалі – Департамент) є виконавчим органом Івано-Франківської міської ради та є уповноваженим органом, що здійснює приватизацію житлового фонду, що є в комунальній власності міської територіальної громади у порядку, встановленому законодавством України.
1.2. Департамент утворюється Івано-Франківською міською радою, підзвітний і підконтрольний міській раді, підпорядкований її виконавчому комітету та міському голові.
1.3. Департамент є юридичною особою, має самостійний баланс, має право відкривати і закривати рахунки в органах Державного казначейства, установах банків, печатку зі своїм найменуванням із зображенням Герба України, інші необхідні печатки та штампи, бланки зі своїм найменуванням, знаки для товарів і послуг, а також інші атрибути юридичної особи відповідно до законодавства України.
1.4. Департамент в своїй діяльності керується Конституцією України, Цивільним кодексом України, Бюджетним кодексом України, Житловим кодексом Української РСР, Господарським кодексом України, законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про житлово-комунальні послуги», «Про благоустрій населених пунктів», «Про автомобільний транспорт», «Про дорожній рух» та іншими законами України, указами та розпорядженнями Президента України, постановами, розпорядженнями Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами органів державної влади, рішеннями Івано-Франківської міської ради, її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, іншими нормативно-правовими актами України, а також цим Положенням.
1.5. Департамент керується Політикою якості виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, затвердженою рішенням виконавчого комітету відповідно до вимог міжнародних стандартів якості. Здійснює свою діяльність відповідно до щоквартальних та щорічних звітів, планів роботи, затверджених заступником міського голови-директором Департаменту згідно розподілу посадових обов’язків та/або міським головою.
1.6. Метою діяльності Департаменту є реалізація політики у сфері житлово-комунального господарства, сфері транспорту, організація і забезпечення розвитку інфраструктури, а також вирішення питань, пов’язаних із забезпеченням громадян житлом на території Івано-Франківської міської територіальної громади.
1.7. Департамент утримується за рахунок коштів загального та спеціального фондів бюджету Івано-Франківської міської територіальної громади, які зараховуються до складу кошторису на утримання установи і використовуються виключно на фінансування такого кошторису, розрахованого та затвердженого в порядку встановленому Кабінетом Міністрів України та у відповідності до Бюджетного кодексу України, рішень міської ради. Доходи Департаменту формуються за рахунок коштів загального та спеціального фондів бюджету Івано-Франківської міської територіальної громади, коштів отриманих від надання платних послуг та інших джерел власних надходжень відповідно до чинного законодавства про неприбуткові установи та організації.
1.8. Департамент може одержувати кошти та майно з інших джерел відповідно до чинного законодавства про неприбуткові установи та організації.
1.9. Положення про Департамент затверджується рішенням міської ради. Загальна структура Департаменту затверджуються міською радою, штатний розпис – виконавчим комітетом міської ради.
1.10. Департамент очолює директор, який за посадою є заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів та призначається і звільняється в порядку встановленому законодавством України.
1.11. Заступник міського голови - директор Департаменту має заступників, у тому числі – першого заступника. Перший заступник, а за його відсутності – заступник виконують обов’язки директора на час його відсутності. Заступники директора одночасно можуть бути начальниками управлінь у складі Департаменту.
1.12. Прийняття на роботу та звільнення працівників Департаменту здійснюється на підставі розпорядження міського голови у встановленому законодавством України порядку.
1.13. Загальна чисельність і фонд оплати праці працівників Департаменту, які утримуються за рахунок бюджету Івано-Франківської міської територіальної громади, затверджуються виконавчим комітетом міської ради та міським головою.
1.14. Всі працівники Департаменту діють відповідно до посадових інструкцій, затверджених заступником міського голови – директором Департаменту. Оплата праці працівників Департаменту здійснюється відповідно до вимог передбачених для оплати праці працівників самостійних управлінь виконавчого комітету міської ради та галузевої угоди.
1.15. Департамент володіє і користується майном, переданим йому міською радою, на праві оперативного управління. Розпорядження майном здійснюється відповідно до чинного законодавства України.
1.16. Припинення діяльності Департаменту (ліквідація, реорганізація) здійснюється за рішенням міської ради відповідно до вимог законодавства.
1.17. У разі ліквідації Департаменту його активи зараховуються до бюджету Івано-Франківської міської територіальної громади, або передаються правонаступнику, визначеному рішенням міської ради.
1.18. Зміни і доповнення до цього Положення вносяться в порядку, встановленому для його затвердження.
1.19. Департамент у межах наданих повноважень, згідно цього Положення та рішень Івано-Франківської міської ради, координує діяльність:
- комунального підприємства «Івано-Франківськміськсвітло»;
- комунального підприємства «Управляюча компанія Комфортний дім» Івано-Франківської міської ради;
- комунального підприємства «Муніципальна дорожня компанія»;
- комунального підприємства «Благоустрій» Івано-Франківської міської ради;
- комунального підприємства «Електроавтотранс» Івано-Франківської міської ради;
- комунального підприємства «Сервіс-паркування» Івано-Франківської міської ради;
- комунального підприємства «Міська ритуальна служба».
1.20. Місце знаходження Департаменту: м. Івано-Франківськ, вул. Незалежності, 7.
- ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ
2.1. Виконання функцій управління у сфері житлового-комунального господарства та в галузі транспорту, координація діяльності комунальних підприємств та управлінь у межах наданих повноважень згідно цього Положення.
2.2. Забезпечення реформування та комплексного розвитку житлово-комунального господарства та дорожньо-транспортної інфраструктури на території Івано-Франківської міської територіальної громади, організація виконання програм у вказаних сферах, розроблення та реалізація відповідних програм.
2.3. Забезпечення розвитку конкурентних відносин на ринку житлово-комунальних послуг та в галузі транспортної інфраструктури, підвищення їх якості та оптимізація ціни.
2.4. Участь у розробленні проєктів та програм соціально-економічного розвитку, метою яких є підвищення рівня забезпеченості населення, соціальної та виробничої сфери в усіх видах житлових та комунальних послуг, поліпшення їх якості.
2.5. Участь у розробленні проєктів розпоряджень міського голови, рішень виконавчого комітету міської ради та рішень міської ради з питань віднесених до компетенції Департаменту.
2.6. Аналіз стану житлово-комунального господарства, дорожньо-транспортної інфраструктури та підготовка пропозицій до проєктів бюджету Івано-Франківської міської територіальної громади.
2.7. Організація та проведення публічних закупівель товарів, робіт і послуг, які повністю або частково здійснюються за рахунок бюджетних коштів відповідно до бюджетних призначень.
2.8. Організація робіт в межах бюджетних призначень з будівництва, реконструкції, поточного та капітального ремонту об’єктів благоустрою, проведення технагляду за їх виконанням у встановленому законодавством
порядку.
2.9. Впровадження сучасних технологій у сфері житлово-комунального господарства та в галузі транспортної інфраструктури.
2.10. Підготовка та подання в установленому порядку пропозицій щодо формування плану капітального будівництва, поточного та капітального ремонту об’єктів інфраструктури тощо, укладання відповідно до цивільного та господарського кодексів України договорів з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності і відомчого підпорядкування, фізичними особами-підприємцями та фізичними особами на виконання таких робіт (надання послуг), укладання інших правочинів в межах чинного законодавства України, а також забезпечення їх ефективного виконання.
2.11. Виступати замовником на виготовлення проєктно-кошторисної документації, експертизи проєктів проведення будівництва, реконструкції, капітального та поточного ремонтів об’єктів інфраструктури та благоустрою. Здійснювати самостійно виготовлення проєктів.
2.12. Здійснювати проведення технічного нагляду за капітальним будівництвом, поточними та капітальними ремонтами, реконструкцією об’єктів інфраструктури, об’єктів благоустрою; ефективною експлуатацією підприємствами, установами організаціями та іншими суб’єктами господарювання об’єктів благоустрою. Погоджувати завдання на проєктування та технічні умови на будівництво, реконструкцію, капітальний та поточний ремонти об'єктів благоустрою.
2.13. Підготовка пропозиції до проєктів бюджету Івано-Франківської міської територіальної громади щодо фінансування програм реформування і розвитку, діяльності житлово-комунального господарства, транспортної інфраструктури та подання їх у встановленому порядку.
2.14. Участь у розробці інвестиційно-інноваційних проєктів і програм, залучення інвестиційних коштів, спрямованих на реформування та розвиток житлово-комунального господарства та впровадження енергозберігаючих технологій, подання їх на конкурси, в тому числі міжнародні, для отримання грантів на фінансування та кредитів. Підтримка та супровід проєктів реформування житлово-комунального господарства, а також здійснення управління інвестиційними проєктами.
2.15. Реалізація єдиної господарської політики щодо комунальних підприємств, що належать до сфери управління Івано-Франківської міської ради, діяльність яких координує Департамент. Аналіз фінансово-господарської діяльності комунальних підприємств зазначених у п. 1.19. цього Положення.
2.16. Вирішення інших питань у сфері житлового, комунального господарства та в галузі транспортної інфраструктури в межах делегованих повноважень згідно рішень виконавчого комітету та рішень міської ради.
2.17. Облік громадян, що потребують покращення житлових умов і перебувають на черзі при виконавчому комітеті міської ради або на черзі для вступу в житлово-будівельні кооперативи (організація постановки їх на чергу), відповідно до рішень виконавчого комітету міської ради.
2.18. Організація розподілу та надання житла, житла для тимчасового проживання, що належить до комунальної власності, відповідно до рішень виконавчого комітету міської ради та чинного законодавства.
2.19. Організація надання соціального житла тим громадянам, які потребують соціального захисту, на підставах та умовах, визначених відповідним законодавством України, відповідно до рішень виконавчого комітету міської ради.
2.20. Облік громадян, які бажають отримати на території Івано-Франківської міської територіальної громади земельну ділянку для індивідуального житлового будівництва, відповідно до рішень міської ради і її виконавчого комітету.
2.21. Облік і організація розподілу житла між підприємствами, установами, організаціями і черговиками виконавчого комітету міської ради у відповідності із затвердженим планом розподілу житла за всіма джерелами фінансування і способами будівництва, відповідно до рішень виконавчого комітету міської ради
2.22. Участь у розробці щорічних планів розподілу житла та розподілу земельних ділянок під індивідуальне житлове будівництво в місті.
2.23. Ведення обліку службового житла.
2.24. Організація обміну та бронювання житлових приміщень, відповідно до рішень виконавчого комітету міської ради та чинного законодавства.
2.25. Організація роботи щодо зміни договорів найму житлових приміщень, відповідно до рішень виконавчого комітету міської ради та чинного законодавства.
2.26. Організація виділення, відповідно до рішень виконавчого комітету міської ради, житлових приміщень для відселення громадян.
2.27. Ведення обліку звільненого житлового фонду та організація його розподілу.
2.28. Здійснення виписки та видачі ордерів на заселення житлової площі в будинках комунального житлового фонду відповідно до вимог чинного законодавства.
2.29. Підготовка на розгляд громадської житлової комісії при виконавчому комітеті міської ради справ, документів та матеріалів з питань:
- зарахування і зняття громадян з квартирного, кооперативного обліку;
- надання житлових приміщень у новозбудованому та звільненому житловому фонді;
- надання житлових приміщень у житлі для тимчасового проживання;
- надання службових квартир та приміщень у гуртожитку;
- переоформлення службових житлових приміщень та житлових приміщень у гуртожитку в ордерні квартири;
- приєднання суміжних приміщень, кімнат у гуртожитку;
- вирішення інших питань пов’язаних з розподілом, наданням, обліком житла та інших житлових питань.
2.30. Внесення, згідно поданих повідомлень, даних до інформаційно-аналітичної системи обліку даних, пов’язаних з компенсацією за тимчасове розміщення (перебування) внутрішньо переміщених осіб та вчинення інших
завдань з питань компенсації делегованих Департаменту згідно рішень виконавчого комітету та рішень міської ради.
2.31. Здійснення наданих повноважень у сфері благоустрою, в тому числі:
- видання і ведення ордерів (дозволів) на порушення об’єктів благоустрою пов’язаних з виконанням земельних та/або ремонтних робіт;
- здійснення контролю за відновленням об’єктів благоустрою внаслідок проведення земельних та/або ремонтних робіт;
- здійснення супроводу робіт, пов’язаних з порушенням об’єктів благоустрою у порядку визначеному рішеннями міської ради та рішеннями виконавчого комітету;
- видання ордерів на видалення зелених насаджень на території міської територіальної громади у порядку визначеному законодавством України.
2.32. Забезпечення контролю за утриманням в належному санітарному стані території Івано-Франківської міської територіальної громади.
2.33. Погодження місць розташування та схеми благоустрою контейнерних майданчиків, контроль за дотриманням умов договорів на надання послуг з вивезення побутових відходів укладених з виконавцями даних послуг.
2.34. Організація обстеження житлових приміщень з метою визначення відповідності їх технічним і санітарним нормам у випадках визначених законодавством України.
2.35. Здійснення заходів щодо впровадження нових форм управління житловим фондом, координації діяльності ОСББ та будинкових комітетів шляхом проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи щодо створення ОСББ та будинкових комітетів, надання консультаційних послуг мешканцям при створенні ними ОСББ та будинкових комітетів, виступати представником територіальної громади міста на установчих зборах при створенні ОСББ та будинкових комітетів, здійснення моніторингу діяльності житлово-будівельних кооперативів та приватних житлово-експлуатаційних структур, управителів. Зберігає протоколи зборів співвласників багатоквартирного будинку та розміщує їх результативну частину на офіційному веб-сайті (далі - відповідальний за зберігання протоколу), відповідно до ПКМ України від 24.02.2016 р. № 109.
2.36. Здійснення приватизації квартир (будинків), жилих приміщень у гуртожитках, кімнат у комунальних квартирах в порядку визначеному законодавством України, яке регулює дану сферу. Формування списків, додаткових списків громадян України, які мають право на одержання приватизаційних паперів та подання їх у встановленому законодавством порядку на затвердження.
2.37. Організація виконання рішень Івано-Франківської міської ради, її виконавчого комітету, розпоряджень міського голови, інших нормативно-правових актів в межах, покладених на Департамент завдань.
2.38. Розгляд в межах своєї компетенції звернень громадян, листів підприємств, установ та організацій, інформаційних запитів тощо, здійснення прийому громадян та вжиття заходів для вирішення порушених ними питань.
2.39. Організація підвищення кваліфікації працівників Департаменту.
2.40. Подання в установленому порядку пропозицій щодо створення комунальних підприємств, установ, організацій.
2.41. Погодження установчих документів та будь-яких змін до них комунальним підприємствам, діяльність яких координує Департамент згідно цього Положення.
2.42. Підготовка підприємствам, установам, організаціям та громадянам довідок з питань, що стосуються компетенції Департаменту.
2.43. Забезпечення безоплатної передачі на баланс експлуатуючим підприємствам, установам, організаціям витрат понесених із бюджету на придбання активів, будівництва, виконання будівельно-монтажних та інших робіт з поліпшення необоротних активів.
2.44. Участь у розробці основних напрямків розвитку галузі транспорту, а також щодо автостоянок та паркування автотранспорту на території Івано-Франківської міської територіальної громади.
2.45. Участь у розробці проєктів рішень стосовно мережі міських автобусних маршрутів, кількості автобусів на маршрутах, розташування та обладнання зупинок пасажирського транспорту.
2.46. Подання пропозицій щодо проведення всіх видів ремонтно-будівельних робіт на вулицях, де проходять маршрути міського пасажирського транспорту, обмеження або заборони руху.
2.47. Розробка проєктів просторового розвитку, проєктів покращення безпеки руху та розвитку дорожньої інфраструктури, організація та забезпечення їх реалізації.
2.48. Розробка та реалізація проєктів із стійкого транспортного планування та міської мобільності.
2.49. Реалізація проєктів з будівництва та розвитку інфраструктури в частині облаштування об’єктів транспортної інфраструктури, організації безпеки та доступності для всіх учасників дорожнього руху.
2.50. Виконання інших завдань, покладених на Департамент рішеннями міської ради, рішеннями виконавчого комітету міської ради, розпорядженнями міського голови.
- ПРАВА ДЕПАРТАМЕНТУ
3.1. Департамент має право:
3.1.1. Вносити пропозиції щодо створення, ліквідації чи реорганізації комунальних підприємств, установ, діяльність яких координує згідно цього Положення.
3.1.2. Направляти на навчання та підвищення кваліфікації своїх працівників.
3.1.3. Одержувати у встановленому порядку від фізичних осіб, фізичних осіб-підприємців, підприємств, установ, організацій інших суб’єктів господарювання незалежно від форми їх власності, інформацію, документи та інші матеріали, необхідні для виконання покладених на Департамент завдань.
3.1.5. Залучати спеціалізовані установи і організації, фахівців та наукових працівників для науково-технічного забезпечення програм, проведення експертиз та досліджень, які б сприяли вирішенню питань забезпечення сталого розвитку житлово-комунального господарства, транспорту, розвитку інфраструктури.
3.1.6. Скликати у встановленому порядку наради, організовувати семінари з питань, що належать до його компетенції.
3.1.7. Виступати замовником з будівництва, реконструкції, поточного та капітального ремонту об’єктів благоустрою та інфраструктури.
3.1.8. У межах своєї компетенції виступати замовником послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд у порядку визначеному законодавством України.
3.1.9. Надавати платні послуги фізичним особам-підприємцям, фізичним і юридичним особам у межах, визначених даним Положенням та іншими нормативними актами міської ради та її виконавчого комітету.
3.1.10. Бути учасником цивільного, господарського, адміністративного, кримінального процесу у судах України, представляти інтереси Департаменту у судах України та користуватися усіма правами та обов’язками гарантованими чинним законодавством України.
Працівники Департаменту представляють інтереси Департаменту у судах із наданням їм усіх прав, які належать позивачу, відповідачу, третій особі, заявнику, потерпілій особі, скаржнику або іншому учаснику досудового чи судового процесу, у тому числі права подання позову, зміни предмету та підстав позову, збільшення розміру позовних вимог, пред’явлення зустрічного позову, одержання рішень, ухвал, постанов, виконавчих листів або наказів суду, пред’явлення виконавчих документів до
виконання, оскарження рішень, ухвал, постанов суду в апеляційному касаційному порядку, подання заяв про перегляд судових рішень за нововиявленими обставинами, оскарження рішень, дій та бездіяльності посадових осіб, підприємств, установ, організацій у передбаченому чинним в Україні законодавством порядку. Представляти інтереси Департаменту в інших органах під час розгляду правових питань і спорів.
3.1.11. Відповідно до вимог законодавства здійснювати фотографування, вести звукозапис, відео зйомку, для встановлення факту наявності або відсутності порушення вимог законодавства у сфері благоустрою.
3.1.12. Отримувати періодично від комунальних підприємств, які надають послуги з обслуговування будинків та прибудинкових територій дані про самовільно зайняте та вивільнене житло на підпорядкованій їм території із зазначенням належності цього житла.
3.1.13. Укладати цивільні та господарські договори, від імені Департаменту, вчиняти будь-які інші правочини в межах наданих повноважень згідно законодавства України. Видавати розпорядження як орган приватизації, оформляти та видавати свідоцтво про право власності (його дублікат) відповідно до вимог чинного законодавства України.
3.1.14. Отримувати кошти міжнародної технічної допомоги.
3.1.15. Брати участь у роботі комісій створених при виконавчих органах міської ради з питань пов’язаних з діяльністю Департаменту.
3.1.16. Департамент, при виконанні покладених на нього функцій, взаємодіє з органами виконавчої влади, депутатами, постійними комісіями міської ради, іншими органами, утвореними міською радою та іншими виконавчими органами Івано-Франківської міської ради, підприємствами, установами, організаціями, об’єднаннями громадян.
3.1.17. Користуватися іншими правами наданими чинним законодавством України.
- СТРУКТУРА ДЕПАРТАМЕНТУ
4.1. Управління, відділи та сектор Департаменту, які фінансуються за рахунок коштів міського бюджету:
4.1.1. Планово-економічний відділ;
4.1.2. Відділ бухгалтерського обліку.
4.1.3. Відділ організаційної та інформаційної роботи.
4.1.4. Відділ правової та кадрової роботи.
4.1.5. Управління житлової політики, до якого входять:
– відділ надання житлових послуг;
– відділ реєстрації та розподілу житла.
4.1.6. Управління комунальної політики, до якого входять:
– відділ експлуатації;
– відділ розкопок;
4.1.7. Управління інфраструктурної політики, до якого входять:
– відділ просторового розвитку та інфраструктури;
– відділ дорожньої інфраструктури та безпеки руху.
4.1.8. Відділ державних закупівель.
4.1.9. Відділ утримання елементів благоустрою.
4.1.10. Сектор приватизації житлового фонду.
4.2. Заступник міського голови - директор Департаменту, перший заступник директора, заступники директора, працівники управлінь, відділів зазначених у п.п. 4.1.1. – 4.1.6. п. 4.1. є посадовими особами місцевого самоврядування.
- ПОВНОВАЖЕННЯ КЕРІВНИКА ДЕПАРТАМЕНТУ
Заступник міського голови-директор Департаменту:
5.1. Здійснює керівництво Департаментом і несе відповідальність перед міською радою і міським головою за виконання покладених на Департамент завдань.
5.2. Подає на затвердження міському голові кошторис, пропозиції щодо штатних розписів Департаменту, на розгляд міської ради пропозиції щодо загальної структури Департаменту.
5.3. Організовує роботу управлінь, відділів та секторів Департаменту, розподіляє посадові обов’язки між працівниками.
5.4. Від імені Департаменту та в межах завдань покладених на Департамент, підписує документи пов’язані з діяльністю Департаменту.
5.5. Без доручення діє від імені Департаменту та представляє його інтереси в усіх підприємствах установах і організаціях, у взаємовідносинах з юридичними та фізичними особам.
5.6. У межах своїх повноважень видає відповідні довіреності працівникам Департаменту.
5.7. У межах своїх повноважень видає накази, укладає договори (угоди) від імені Департаменту, як орган приватизації видає рішення у вигляді розпорядження.
5.8. Розпоряджається майном, бюджетними та іншими коштами у встановленому законодавством порядку, в межах затвердженого кошторису Департаменту та бюджетних призначень.
5.9. Затверджує положення про структурні підрозділи Департаменту та посадові інструкції працівників Департаменту.
5.10. Організовує роботу та ефективну взаємодію всіх комунальних підприємств і установ, діяльність яких координує Департамент згідно цього Положення.
5.11. Вносить міському голові подання про призначення на посаду керівників комунальних підприємств, діяльність яких координує згідно цього Положення та про звільнення їх з посади.
5.12. Здійснює преміювання працівників Департаменту, надає матеріальні допомоги працівникам Департаменту в межах затверджених видатків на оплату праці, також подає пропозиції (подання) щодо встановлення надбавок працівникам Департаменту тощо.
5.13. Виконує інші кадрові погодження та підготовку документів необхідних у випадках передбачених законодавством України та нормативними документами Івано-Франківської міської ради та виконавчого комітету.
5.14. Підписує свідоцтва про право власності на об’єкти нерухомого майна, приватизовані згідно чиного законодавства.
5.15. Звітує про роботу Департаменту перед міською радою, виконавчим комітетом та міським головою.
5.16. Організовує роботу з функціонування СУЯ в структурних підрозділах, які надають адміністративні послуги відповідно до Реєстру адміністративних послуг.
5.17. Організовує інформаційне забезпечення діяльності Департаменту та дотримання працівниками законодавства України.
5.18. Вирішує інші питання в межах наданих йому повноважень.
5.19. Несе персональну відповідальність за виконання покладених на Департамент завдань, стан діловодства, обліку та звітності, збереження майна і засобів переданих Департаменту в користування міською радою та її виконавчим комітетом.